۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

از رای ها به شیخ همان یک وجب رسید!


جوحی به حج واجب ماه رجب رسید

همراه شیخنا كه به درك رطب رسید

می خواست تا شراب طهوری دهد به ما

جوشید آنقدر كه به آب عنب رسید

صبحی به منبر آمد و فرمود باك نیست

گر واجبات رفت به ما مستحب رسید

از نو صلا زدند كه ما را وجب كنند

از رای ها به شیخ همان یك وجب رسید

مشت و وجب برای همین آفریده شد

بی آنكه انتخاب شود منتخب رسید!

جمعی وضو نكرده دویدند در صفوف

آخر نماز جمعه نخواندند و شب رسید

صفین و نهروان و جمل نوش جانشان

این كوفیان كه مِهر علی شان به سب رسید

هر كس كه دم زد از ادب مرد حرف بود

هر كس كه فحش داد به فیض ادب رسید

بعد از سه ماه شعبده رنگ و ننگ و زنگ

آیینه شكسته شان از حلب رسید

شكر خدا كه عابد و زاهد به هم شدند

این از جلو در آمد و آن از عقب رسید

دنبال كرسی اند بر این سنگ آسیا

دندان كرم خورده شان تا عصب رسید

با غرب و شرق مسخره بازان یكی شدند

نوبت به ریشخند سران عرب رسید

گوساله های سامری از طور آمدند

با سبز اشتری كه بر آن بولهب رسید

چیزی نبود حاصل شان از هجوم وهم

جز مشت ریسمان كه به كام حطب رسید

خاموشی ام مبین كه در این آتش نفاق

روحم به چشم آمد و جانم به لب رسید

۳ نظر:

سعیده گفت...

خودت که نگفتی اینو؟!(ازون حرفا بوداااا)عاااالی بود!ولی خیلی به حاج آقا ها و حاج خانوم ها فکر نکن...درگیرت می کنن...همونجور که مامان من 8ساله در گیر شده...ای بابا...

ADayDreamer گفت...

سعید تا حالا از آقای قزوه شعر خونده بودی؟من فقط اون دو مرغ رها بی صدا رو خونده بودم که تو کتاب سوم دبیرستانمون بود! فکر می کردم در حد این که سرود لاله های انقلاب بگه شعر و اینا میگه و با خوندن این کلی حال کردم...البته خوب این شعر درواقع داره می گه مملکت داغونه و از هیچ حاج آقا و حاج خانومی حمایت نکرده...(اگه منظور استعاری از حاج آقا ها و حاج خانم ها داشته باشی!) اما اگه منظورت حج آقا و حج خانم با بیو تیفول ویو هست !!! نه بابا من عاشق اون بولیز اسمال امینی شدم اتفاقا!!

ناشناس گفت...

engar dashti irano tosif mikardi.harchi khar o gavo olaghe shodan rahbar o rais jomhor bara ma.mese inja ke harki fosh midad mishod ba adab,inja hm harki teryak bekeshe o ye dasi bashe o kotole bashe o .... poste balatari peyda mikoni